Dag 80 tot dag 87

22 april 2014 - Sundsvall, Zweden

Dag 80 (maandag 14/04)

Dag 80, Ik mag waarschijnlijk weer een week op mijn kin kloppen. Nog altijd niets gehoord van mijn leerkrachten kom er een beetje slecht van weer een week schimmelen. Dus heb ik vandaag mijn waste gedaan omdat ik dit niet zaterdag heb kunnen doen. 's avonds ben ik gaan klimmen samen met Joerik, Anthony is naar huis gegaan na school (zij hebben tenminste werk) om samen met Laura te koken. Na het eten (balletjes in tomatensaus) naar een film gekeken en dan gaan slapen.

Dag 81 (dinsdag 15/04)

Dag 81, Joerik en Anthony zijn 's ochtends vertrokken naar school, terwijl ik hier nog altijd op mijn kin mag kloppen. Dus heb ik maar besloten om een toer te gaan lopen. Na het lopen heb ik een douche genomen en wat naar "The big bang theory" gekeken na dat ik dit beu was heb ik wat gedart en geprobeerd een kaartenhuisje te bouwen maar mislukt de kaarten waren te glad. daarna ben ik eens naar het stad geweest naar een winkel die bieren verkocht van over heel de wereld. Daar heb ik dan een paar leffe's duvels en stella's gekocht.

Dag 82 (woensdag 16/04)

Dag 82, Joerik en Anthony zijn 's ochtends vertrokken naar school. Ik verveelde mij dus besloot ik om eens een te koken. ik heb een ovenschotel met puree, prei en gehakt gemaakt. dit dan langs de kant gezet zodat Joerik dit enkel in de oven moest steken om op te warmen. na dit ben ik gaan klimmen samen met Anthony.

Dag 83 (donderdag 17/04)

Dag 83, Joerik en Anthony zijn 's ochtends vertrokken naar school. ik ben weer thuis gebleven Anthony had gevraagd of ik de overschotjes 's middags wou brengen dit had ik gedaan rond 12 uur was ik dan op school alles afgegeven, ik had het misverstaan ik had nog maar mijn ontbijt opgegeten dus ik had geen honger en het was de bedoeling dat ik daar ook at maar zo was er meer voor Anthony. Toen ik een half uur later thuis kwam en mijn mails tjeckte zag ik dat ik een mail had gekregen van mijn begeleider. Eindelijk!!! Maar helaas de helft van mijn bestelling was aangekomen en ik moest ze gaan halen om bij te houden en hij wist niet wanneer de rest toekomt. Dus weer een wandelinkske van thuis naar school en terug. Toen ik terug thuis was besloot ik om weer te koken om alles klaar te maken zodat et gewoon nog opgewarmd moest worden, patatten en worteltjes schillen voor het vlees besloot ik om vogel zonder kop te maken of oe dat da ook noemt, zo gehakt in spek gedraaid. hierna heb ik mij nog wat verveeld en dan gaan klimmen.

Dag 84 (vrijdag 18/04)

Dag 84, Joerik en Anthony zijn 's ochtends vertrokken naar school. ahnee toch niet het is goede vrijdag dus geen school. kweet eigenlijk niet meer wat er allemaal gebeurt is die dag waarschijnlijk weer een hele dag schimmelen.

Dag 85 (zaterdag 19/04)

Dag 85, Het is zaterdag dus kuisen en waste doen voor Joerik en Anthony. Ik ben gaan klimmen in de rotsen met een paar gasten van hier. Prachtige rotsen ze lagen de hele dag in de zon dus het was lekker warm. Toen ik aan het beveiligen was stond ik opeens tussen een nest muggen, keb er zeker 100 dood gedaan wat eigenlijk niet veilig was omdat ik niet meer zo goed op mijn klimmer was aan het letten. Toen hij beneden stond zei hij tegen mij " ge moet et maar weten me u korte broek ge moe maar een lange aandoen lijk ik. En aje vind da da veel muggen zijn, op sommige plaatsen kun je ze beginnen afknallen met een shotgun." Na het klimmen naar huis om te eten. wat Joerik Anthony en Laura hebben gedaan weet ik niet.

Dag 86 (zondag 20/04)

Dag 86, Laura vertrok vandaag naar huis. Ik wou gaan klimmen en Anthony wou mee. Maar de trein voor Laura vertrok om 10 uur en de persoon die ons kwam halen (Anders da is zijn naam), kwam ons halen om 10 uur bij de klimzaal dus een probleem, Anthony had nog klimschoenen en een gordel nodig dus had ik gevraagd of Anders mij kwam halen aan de klimzaal en dat ik de schoenen en gordel voor Anthony mee nam en dat hij Anthony ergens anders ging ophalen. Dit was geen probleem toen Anders toekwam aan de klimzaal had hij gezien dat hij zijn sleutel niet mee had dus moest hij terug naar huis voor de sleutel ondertussen Anthony opgehaald. Toen we alles bij hadden vertrokken we naar de zee waar de rotsen lagen (zie foto's). Echt een prachtig uitzicht ge kon gemakkelijk een stoeleke pakken daar zetten en voor de rest van de dag gewoon kijken naar de zee. Voor Anthony was het de eerste keer buiten klimmen dus ook de eerste keer beveiligen maar dat beveiligen had hij nog redelijk rap door dus geen probleem. Eigenlijk wel een klein beetje omdat ik niet wist hoe hij zou reageren als ik val dus was ik een beetje bang om te vallen. het touw zat nog niet boven dus moest ik met haakjes en het touw naar boven klimmen die haakjes vasthagen op bepaalde plaatsen op de rots kun je zien op sommige foto's van vorige week. dus ik besloot om het rustig aan te doen en routes te nemen die ik zeker was dat ik kon en Anthony ook kon. Ik klom altijd als eerste om het touw boven vast te maken en zodat Anthony top-rope (touw komt van boven) kon klimmen. terwijl Anthony klom had hij af en toe een gevecht met de beestjes die op de muur leven. Er was een mier die in gevechtspositie stond mo geen gewone mier ze zo'n ne grote dikken me haar op en klaar stond om te vechten met Anthony. Dus wat deed Anthony, hij maakte een O met zijn  wijsvinger en duim mikte een beetje en katapulteerde de mier naar beneden. Bij de rots waren we met 6 toen ik mij aan het klaarmaken was voor te klimmen (mijn schoenen gaan halen) en ik kwam terug stond Anthony daar met een helm op zijn kop en hij had ook handschoenen aan. Ik vroeg van waar heb je da gehaald en hij zei keb da gekregen van mama. Eerst verston ik het niet tot er opeens een madam passeerde die ook klom en al wat van leeftijd is ( Haar naam was Anna) en aan ons vroeg of wij geen koud hadden (Anthony en ik stonden daar in een short en met ne trui terwijl zij ingepakt was voor temperaturen van -30 graden) Ik ben dan maar gaan klimmen en wanneer Anthony zijn handschoenen wou afdoen reclameerde mama euh Anna. na het klimmen naar huis gegeten en naar James Bond kijken Anthony vond het een goed idee om me 2, een liter en en half binnen te spelen. Ik zag het eerst niet zitten mo tging zonder problemen en 's ochtend had ik er ook geen last van.

Dag 87 (maandag 21/04)

Vandaag is het paasmaandag dus weer geen school. Ik besloot om mijn waste te doen omdat ik het zaterdag niet heb gedaan. Het was super mooi weer, Anthony wou buiten zitten maar zag et niet zitten om daar de enigste pipo te zijn die daar zit op een groot veld. Ik moest toch naar beneden voor mijn waste en terwijl ik beneden was besloot ik om die pipo te zijn die daar alleen in da gras ligt. Klag daar nog goed tot Joerik en Anthony me een balleke achter mij begonnen te smijten. Door da balleke kwam ik op het idee om ballonnen te gaan halen om me waterballonnen te spelen, Toen ik terug was van de de winkel sprong Anthony in zijn zwembroek en zij kdacht dak vandaag nie buiten ging graken. Dus wij naar beneden ik had nog een waskot waar een kraan was waar wij de ballonnen vulden. Dan zijn we met die ballonnen naar da veld gegaan en beginnen spelen. We gooiden de ballonnen met al de kracht die we hadden achter elkaar die van mij ontplofte tegen Anthony mo die van Anthony ontplofte niet op mij en da deed zeer en we hebben dat nog een aantal keer mee gemaakt. Als de ballonnen op waren gingen we naar de glijbaan en gooiden er water over zodat we super snel naar beneden konden glijden het was lijk ne splash in bellewaerde of zo na dit alles moesten we het waskot nog opkuisen twas proper overal modder. Dan douche gepakt eten en film bekeken.

1. Marie-anne:
    22 april 2014
    Dag Glenn,
    Je keert terug als een nieuwe man. Wassen, kuisen en koken zullen u niet onbekend zijn.
    Het amusement en groetjes aan de anderen.
    Marie-anne (vriendin van Kristien)
  2. Mamajoerik:
    23 april 2014
    Mooie foto's. Hopelijk krijg je vlug je materiaal om verder te werken. Groetjes aan jullie en tel al de weken af. Het is zo stil in huis. Groetjes mama joerik.
  3. SABINE (mama Anthony):
    23 april 2014
    Schitterende foto's, we kijken al uit naar ons bezoek ! (Anthony : als ik die rots zie, denk ik terug aan Lamiana ... 8 jaar geleden ....)