88 tot 93 (22/04 tot 27/04)

28 april 2014 - Sundsvall, Zweden

Dag 88 (Dinsdag 22/04)

Opstaan, school (niet voor Glenn), Anthony en Joerik hebben een isolatie probleem met hun huisje dat ze bouwen. Hebben hier vorige week al aan bezig geweest. Vandaag hebben ze lijm in spray vorm gekregen en gaan ze proberen de isolatie daarmee te bevestigen aan het dak en aan de muren maar voor de eerste test beginnen ze met het dak omdat ze dit ervan kunnen halen. 's Avonds eten en film

Dag 89 (Woensdag 23/04)

Opstaan, school (nog steeds niet voor Glenn die zich echt enorm begint te vervelen), Anthony en Joerik merken dat de lijm niet werkt aangezien de isolatie van het dak ligt wanneer ze toekomen. Nieuwe oplossing zoeken. 's Avonds gaan Glenn en Anthony klimmen. Daarna lasagne eten en film kijken

Dag 90 (Donderdag 24/04)

Opstaan, school, Deze keer ook voor Glenn. Hij heeft een mail gekregen dat zijn componenten in orde zijn. Anthony en Joerik proberen een nieuwe lijm uit (een mengeling van superlijm en silicone). Ze krijgen ook een nieuw speeltje een raspberry pi. Dit is een toestel waarmee ze in theory hun complete project ook via een website zouden kunnen bedienen. Met behulp van de lector beginnen ze eraan. Na de opstelling in Linux (besturingssysteem zoals Windows) kunnen ze aan de "site" beginnen werken. Na een tijdje komt er een error en kunnen ze niet meer verder. De lector komt langs en zegt plots Bye Bye see you tomorrow. Hij zou het probleem oplossen. 's Avonds eten en film.

Dag 91 (Vrijdag 25/04)

Opstaan, school voor iedereen. Anthony en Joerik kunnen terug verder doen met de site, plotseling terug dezelfde error als de dag ervoor. Samen met de lector zoeken ze achter het probleem en komen ze tot de constatatie dat het waarschijnlijk aan de router ligt die ze gebruiken. Na deze te vervangen door een andere router is het probleem opgelost maar nu kwam er een ander probleem. Het IP adres van de KNX was verandert doordat er een andere router werd gebruikt dus moesten ze dit proberen te veranderen terug naar het oorspronkelijke adress. Dit moesten ze alleen oplossen want hun lector werd weggehaald bij hun omdat er een "geurtje" kwam van bij de super computer. De batterijen waren aan het smelten waardoor er een brandgeur was en ook een lekking van chemische stoffen (gelukkig zaten Joerik en Anthony daar niet in de buurt en Glenn was al naar huis doordat zijn lector er niet was). Het probleem was na een uurtje opgelost net als het probleem van de supercomputer. 's Avonds klimmen, eten en film.

Dag 92 (Zaterdag 26/04)

Opstaan, geen was vandaag want we gaan alle drie gaan klimmen in de rotsen. Om 9u30 vertrekken richting klimzaal. Eenmaal toegekomen worden ze al hartelijk ontvangen door anders (dit is zijn naam). En Glenn heeft al de bijnaam van Shorts man (omdat hij altijd een short draagt, ook wanneer het volgens de andere klimmers en anders "koud" is (10graden ofzo)). Om 10u30 vertrekken we richting de rotsen. Daar aangekomen helpen we met de auto van HA .... HA...HA... uit te laden (ze noemt elin maar omdat haar lach zo is HA......HA....HA noemen we haar zo). Eerst verzamelt iedereen bij een open plek waar ook een vuur is met een BBQ rooster. Omdat het een soort initiatie dag is zijn we met een 20 tal klimmers en wordt er eerst een uitleg gegeven door anders maar wij verstonden er niets van na enkele minuten, wanneer de uitleg gedaan is vraagt Anthony aan anders wat hij nu eigenlijk heeft gezegd waarop anders reageert: You must follow us. Dusja wij volgen anders. Daar aangekomen moet Glenn meegaan met Par (dat is zijn naam). Om te helpen met beveiligen. Anthony en Joerik beginnen met een route van niveau 4C waar anders bij staat als beveiliger. Na die route gaan ze nog een gaan doen van 4C (niveau gaat to ergens in de 9, voor correct antwoord vraag Glenn). Na die route doet Glenn 3 maal dezelfde route van niveau 6A als opwarming. Daarna gaan we alle drie naar boven om daar een simpele route te gaan doen (waar je bijna op kan wandelen want ligt redelijk schuin). Glenn beveiligt eerst Anthony, daarna Joerik en dan klimt hij zelf en beveiligt Anthony hem. Glenn is aan het klimmen en plots vraagt Par die aan de route naast hen staat te beveiligen aan Anthony: Why is he climbing on his bare feet. En Anthony reageert: Becease he is to lazy to get his shoes. (dus je hebt klimroutes op rotsen, die rots kan je ook opwandelen langs de zijkant en als je daarop staat zijn er nog rotsen waar ook weer klimroutes op zijn, wij waren daar bovenaan en Glenn zijn schoenen helemaal beneden). Als Glenn boven is neemt hij even foto's van het uitzicht. Na dit gaan we gaan eten, hot dogs gebakken op een BBQ grill boven een kampvuur. Op het einde van het middagmaal besluit Par een route daar te klimmen van 7A terwijl iedereen dan naar hem zat te kijken hoe hij aan het klimmen was. Na zijn klimpartij gingen Anthony en Joerik terug naar heel boven om de andere klimroute daar te doen, Glenn bleef beneden want hij wilde de route die Par net had geklommen proberen. Daarna deden Anthony en Joerik nog een route met anders als hun beveiliger van niveau 5A. Joerik zag Glenn in de verte genieten van het zonnetje. Na deze route probeerden Anthony en Joerik een route van niveau 6A (dezelfde die Glenn deed als opwarming). HA.....HA....HA was hun beveiliger, ze gaf goede tips want Anthony was voordat hij het goed en wel doorhad al boven. Bij Joerik was dit verhaal anders, hij had meer moeite en heeft 3 keer een kleine pauze moeten nemen terwijl hij aan het klimmen was om terug even op kracht te komen (gewoon zitten terwijl je in de lucht hangt en niets vasthebt). Want hij heeft een paar keer weggesleerd met zijn voeten. Uiteindelijk geraakt hij ook boven maar is wel compleet uitgeput. Daarna gaan we alle drie gaan kijken naar anders die een route ging klimmen waar Joerik en Anthony al geweest waren de tweede route van de dag. Daar zagen ze anders klimmen, maar ze zagen ook dat anders deze compleet anders klimde dan hun. Na anders klom er nog iemand naar boven (weet de naam niet), zij klom deze route nog anders dan anders en ook anders dan Joerik die het lichtjes anders deed dan Anthony. Na haar wou Glenn ook eens die route doen, hij klom anders dan zij, maar ook anders dan anders en anders dan Joerik en ook nog eens anders dan Anthony. Daarna wou Anthony eens voorklimmen (das als er nog geen touw hangt aan de rots en je zo omhoog klimt met het touw onder u). Na een korte uitleg van Glenn probeerde Anthony het voorklimmen en slaagde er ook in. Daarna gingen we alle drie naar nog een route die Glenn wilde proberen. Na dit gingen we terug naar de open plek daar was anders aan het klimmen. Wanneer hij bijna boven was hoorde je hem plots enorm hard roepen, iedereen keek omhoog en hij bleef maar roepen. Toen hij bijna terug beneden was zij hij iets waarom hij riep maar we verstonden het niet, maar iedereen lachte wel. Toen anders nog 2 meter boven de grond hangde duwde hij zich af van de rots en begon te slingeren, weg en weer. Zijn beveiliger wilde hem tegenhouden, maar anders nam die vast en sleurde hem mee en toen waren ze met twee aan het slingeren. Als ze aan het slingeren waren riep de Amerikaan (er zit 1 amerikaan in de groep) dat hij hun groene en rode kaarten ging afnemen (dit zijn soort van licentie om te klimmen ofzo buiten vraag Glenn voor zekerheid.). Hier reageerde anders op, Hij zij daarvoor moet ik eerst zo een kaart hebben voordat je deze kan afnemen en begon te lachen. Daarna klimde de Amerikaan een route maar zat lik even vast waarop anders begon te zingen voor hem: First put your left hand up, right hand up, left foot up and right foot up. en zij toen dat hij de rest van de tekst niet meer wist. na een tijdje riep de Amerikaan plotseling dat Amerika het beste land is van de wereld en toen reageerde Glenn in het nederlands tegen Joerik en Anthony, Amerika is een continent geen land. Na veel geklim en veel gelach op het einde gingen we terug richting klimzaal met HA......HA.....HA. Terug thuis eten, en daarna gingen Glenn en Anthony nog naar een fuif maar deze was blijkbaar saai want ze waren rap terug.

Dag 93 (Zondag 27/04)

Anthony en Glenn gaan klimmen aan de zee, Joerik is moe van zaterdag en blijft in het appartement. 's Avonds de was doen, biefstuk eten (joerik uit de pan, Glenn en Anthony op de BBQ) met frietjes. Daarna natuurlijk James Bond film: octopussy.

1. Marie-anne:
    28 april 2014
    Dag Glenn,
    Gisteren je mama bezocht in het ziekenhuis. Stelt het goed. Maak je maar niet ongerust.
    Stel het daar nog wel.
    Groetjes
    Marie-anne
  2. Mamajoerik:
    29 april 2014
    Amai wat een klim partij. Super leuk voor jullie.
    Stelt het goed op school. Groetjes